Resultaten 2006

2007 bericht 2

-21- Dagen stonden er op de kalender tussen de 1e test op ATP-Papenburg en de 1e wedstrijdconfrontatie 2007 gepland op 24 maart in Oschersleben. De dagen waren allang niet realistisch meer. 21 dagen * 24 uur : 504 UUR !!!

2 STW BMW’s, in totaal 6 motoren, 4 differentieels en 3 versnellingsbakken, wat eerst, wat erna en wat als laatste om de auto’s optimaal te prepareren voor de 1e wedstrijddag met in totaal 3 wedstrijden op 24 maart.
Beginnen met een kop koffie en dan nog een kop thee allereerst een plan de campagne hoe de tijd zo efficiënt mogelijk in te delen. Bellen met Schnitzer, bellen met BMW Maaral Alkmaar en bellen met BMW Motorsport. Een callcenter is er niets bij.

Na uitzoekwerk van Herr Adamski van BMW Motorsport, advies van Frau Badura (Schnitzer) en de online bestellingen van Sander Klare van BMW Maaral Alkmaar konden we uiteindelijk woensdag 21 maart een groot pakket onderdelen verwelkomen!! Zonder de inspanningen van bovenstaande personen was waarschijnlijk de 1e wedstrijd uit het realistische zicht verdwenen.

Realistische zicht?!!?!?!?! Na 7 jaren praten en zeuren, nog meer zeuren en nog meer praten is het dan eindelijk zover gekomen.. The Magician goes at work. Alle kennis van simca, porsche, honda, ford en BMW motorenrevisie en tuning word nu in 48 uur gestoken.

Verscholen achter zijn grote sigaar, alleen, ongestoord, onvermoeibaar, zeikerig precies (als altijd en nodig om F1 kwaliteit te leveren) komt het beest en de voormalige passie in the Magician los. De deuren blijven gesloten en niemand heeft toegang tot zijn werkstatte maar vrijdagochtend komt het verlossende woord.

2 auto’s staan klaar waarvan de nieuwste bolide met een verse motor voor de eerste wedstrijd.
In 48 uur zijn 2 auto’s opgebouwd met passende versnellingsbakken met de goede wedstrijdverhoudingen en de STW 2liter krachtbronnen.

In de loop van de ochtend heeft ook Ronald zich bij het team gevoegd met de Mondeo van Pa en Ma en de extra autoambulance.

Die dag volt er nog een reis van 10 !!! uur richting Oschersleben. Moe, gesloopt komen we aan op het circuit en bijna direct na het uitladen stapt iedereen het bed in.

RACEDAY. Zaterdag 24 maart gaat de wekker al weer vroeg! 0700 start de groep langzaam op. Banden gaan in de bandenwarmers, de auto krijgt een finale inspectie en dan vluchtig de dag doornemen. Er is een overvol programma. 3 wedstrijden staan vandaag op het programma.

De overvolle dagindeling ziet er als volgt uit:

Sektion A Training RACE 1 9.00 - 9.20

Sektion B1 1.Lauf 10 ronden 9.30 – 10.00

Sektion B2 2.Lauf 10 ronden 10.10 – 10.40



Sektion A Training RACE 2 11.30 – 11.50

Sektion B1 1.Lauf 10 ronden 12.00 – 12.30

Sektion B2 2.Lauf 10 ronden 12.40 – 13.10



Sektion A Training RACE 3 14.00 – 14.20

Sektion B1 1.Lauf 10 ronden 14.30 – 15.00

Sektion B2 2.Lauf 10 ronden 15.10 – 15.40

Sektion B3 3.Lauf 10 ronden 15.50 – 16.20

Siegerehrung 17.00 Uhr

In totaal staan er 70 wedstrijdronden op het programma met minimaal 1 verplichte training.
Na de training is het duidelijk dat er een harde maar faire strijd zal ontstaan met Manfred Ahlden van Ahlden Motorsport in zijn Porsche 911 GT3.
Om 12:30 wordt de eerste balans opgemaakt na de 1e 10 wedstrijdronden. De auto gedraagt zich werkelijk subliem. Vooral de wegligging van de auto en het constant aanwezige trekkende vermogen zorgen ervoor dat we heel competitief zijn. Een 2e plaats in de tussenstand slechts 5 seconden achter de 2007 spec Porsche GT3.
Na een heerlijke 2e stint van de 1e wedstrijd zie ik bij binnenkomst alleen maar vrolijke gezichten bij Senior, Ronald, Louise en Mari. De grootste tegenstrevers hebben niet de volledige 20 ronden in totaal afgelegd. Een foutje in de strategie bij de concurrentie??

Wel de 1e overwinning in de nieuwe auto bij het debuut als gevolg. Bijzonder detail is de door senior the magician gebouwde motor WRD S42 001 !!! De motor draait bij het debuut regelrecht richting de overwinning!! Een prestatie van formaat. Mede door de inzet van velen.

Zoals het programma al aangaf was er niet veel tijd om lang feest te vieren. 12:00 uur stond sprint race 1 van de 2e wedstrijd al weer op het programma!! Aan het einde van sprint race 2 van de 2e wedstrijd wilde de WRD S42 001 niet verder. Getuned tot maximaal vermogen en wellicht in een overbelasting de concurrentie voor te blijven besloot de motor de bougies te doven. En dit gebeurde heel letterlijk met een overdosis aan koelwater en motorolie..
Hectiek alom. De reservewagen moest geprepareerd worden voor de 3e wedstrijd van de dag en deze bestond wel uit 3 races van ieder 10 ronden.

Ronald en Senior waren druk doende om het passende stoeltje over te zetten van de nieuwe in de oude auto.

Loon naar werken zou alsnog volgen. Een overwinning in de 3e wedstrijd en net als in de 1e en 2e wedstrijd weer winnaar in de eigen klasse zou leiden tot de overwinning in het totale dagklassement.

Volledig opgebrand maar ook tevreden met het bereikte resultaat zijn we zaterdagavond maar met de crew uit eten geweest bij pension Schondelmaier in Oscherslebenstadt.

Mensen, bedrijven en teams die een bijzondere bijdragen geleverd hebben aan dit bijzondere resultaat:

BMW Motorsport Karl-Heinz Adamski onderdelen
BMW team Schnitzer Frau Badura onderdelen
BMW Maaral Alkmaar Sander Klare onderdelen
Garage Kiefte Julianadorp Fam. Kiefte support, transport, autoambulance
Spaarnestad Motorenrevisie Mister Henk Bolletjeshoon of was het Balletjeshoon

En niet te vergeten mijn vaste crew

Senior Voor de beste motor WRD S42 001 en alle overige 27 uur per dag dat hij de auto optimaal prepareert.
Ronald Voor de beste analyses en probleem oplosser die je je kan wensen. Chief engineer zou hem zeker niet misstaan
Louise Voor het geduld en de ruimte om 100% te kunnen voorbereiden en presteren met het autoracen

Truus Voor de maaltijden, rondetijden, moppertijden, voorbereidetijden, aftersalestijden, boxnietvoorbijrijdentijden en alle administratieve rompslomp.