Resultaten 2006

2007 bericht 3

-50- Dagen had senior de tijd om uit te puffen van de overvolle seizoensstart. 1 testdag en 3 wedstrijden vanaf het begin van het seizoen stond synoniem voor 4 motoren al versleten. Ongekend het motoren verbruik in seizoen 2007. Gelukkig was er nu meer tijd voor de volgende wedstrijd en die tijd werd dan ook snel benut. Zeker nog nagenietend van de tussenstand en de al bereikte resultaten die ze ons niet meer afnemen wordt de strategie bepaald voor de confrontatie welke gepland stond voor het pinksterweekend. Van de 2 beschikbare STW BMW’s en de 6 motoren waren 4 motoren gedemonteerd in de wimscorner werkstatte te vinden. Revisie revisie revisie. Sleutelen sleutelen sleutelen en daarna het broodnodige onderhoud en opnieuw afstellen van de wedstrijdwapens was het nieuwe devies.

Veelvuldig contact met Schnitzer, vooral Frau Badura en Dieter Lamm voor de benodigde onderdelen voor WRD S42-002. Zorgvuldig onderdelen uitzoeken en bestellen voor het opbouwen van ons evolutiewapen zorgde ervoor dat de keuze voor 27 mei al snel gemaakt was. Starten met onze vertrouwde 1994 bolide.

Elke vrij uur buiten de crosswedstrijden om heeft senior besteed aan de sublieme opbouw van de 94er bolide. Reeds 20 mei stond de auto al in wedstrijdconditie. Helaas met een klein werkongeval tussendoor waarbij een boormachine dwars door de middelvinger van senior heen schoot. Een zeldzame fout waarbij Johan Cruijf gezegd zou hebben. “ elk nadeel heb zijn voordeel” .. Gebrand om niet nog een stommiteit te begaan wordt alles weer minutieus nagekeken en afgesteld.

Voor de afstelling van de versnellingsbak werd maar liefst 1 hele dag uitgetrokken. Bestuderen van de data van de vernieuwde MotoparkArena Oschersleben leverde een zwaar aangepaste versnellingsbakverhouding op.

Daarna stond ook uitlijnen, camberafstelling, uitwegen en regulier onderhoud op het programma. Dit mede als gevolg van een ander compound banden waardoor de hele set-up wordt opgegooid.

Zaterdagochtend ging de karavaan op reis naar Oschersleben, waarbij het drukke pinksterweekend de nodige drukte op de weg bracht met als gevolg een reis van 8 uur.

Eenmaal aangekomen in Oschersleben bleken zowel de Shell Racing Acadamy Motor Days en de Rotax Max challenge kartwedstrijd een goed gevuld evenement. Bijna alle pitboxen waren bezet.

Na het regelwerk van Truus, en hierbij gaat een speciale dank uit naar Ralph Bohnhorst (leider der Shell Racing Acadamy Oschersleben), konden we omstreeks 16:00 uur een box betrekken.
Zonder inbreng van Truus en Ralph Bohnhorst was dit niet mogelijk geweest.

Zondagochtend vertrok de 2e karavaan uit Oostzaan. Alvin Kat, Rob, Renate en Louise Elskamp kwamen met de trouwe Diesel Golf van Alvin als supporterskaravaan afgereisd naar Oschersleben. Een volledig gevulde Golf met brood, chips, slaapmatten en vooral bier kwam vol goede moed naar Oschersleben.
Bijzonder dat de nieuwe fans de reis van 506 kilometer enkele reis wilden afleggen maar met 2 ervaren truckers moest dat ook een fluitje van een cent zijn. Omstreeks 14:05 net na de start van de GP van Monaco kwamen de lui aan. (slechte planning van Alvin, anders had hij de start van de GP niet gemist, grapje)

Onder warme (25 + graden) omstandigheden en een broeiende lucht moest gewacht worden op de start van de Boerdesprint.

18:15 mochten we onder het begin van een paar spetters regen beginnen met de training.
Deze spetters gingen over in regen, De regen ging over in een stortbui. De stortbui ging over in een wolkbreuk. De wolkbreuk ging over in een nabootsing van de watervallen van Nicaragua (maar dan ook echt overal op de baan door een muur van water rijden.) Zicht letterlijk 5 meter.

Code ROOD.
Training wordt afgebroken.

Ruim 1 uur zijn de mensen van MotorparkArena met 2 kolkwagens bezig geweest water af te voeren van de lager geleden plaatsen van het circuit. Er stond 2 tot 7 cm !!!! water op het circuit.

De wedstrijdleider Frans Josef Moorman heeft het goed ingeschat en besluit de training pas te herstarten als het verantwoord is. Een goede terechte en juiste beslissing.
Met nog 15 min training op de klok wordt de training onder natte omstandigheden voortgezet.
Dirk Pontone in de Porsche 911 GT 3 voert de trainingstabel aan. Gevolgd door Wim Wiehemeijer in de STW BMW.

De trainingsstrijd zou zich ook vertalen naar de 3 manches op de baan.
In de 1e manche van 10 ronden is Dirk Pontone de snelste
In de 2e manche van 10 ronden is Wim Wiehemeijer de snelste
In de 3e manche van 5 ronden in Wim Wiehemeijer weer de snelste.
Overall wint Dirk Pontone door zijn 1e manche het dagklassement gevolgd door Wim. Wim wint op zijn beurt weer zijn eigen klasse waar goede punten mee verdient worden voor het kampioenschap.

De Fans zijn niet voor niets afgereisd naar Oschersleben en kregen in de schemer van de avond een mooie wedstrijd voorgeschoteld. Tevreden met de verdiende punten voor het Kampioenschap hebben we de beker in ontvangst genomen en nog een paar Duitse Biertjessss genomen.

Over de nacht na de wedstrijd kunnen we kort zijn. 1 motor bleef ronken.. Tot genoegen van de rest heeft Alvin Kat bij het zien van zijn bedje het op een snurken gezet. Deze snurkmotor moesten we maar niet uitzetten….

Maandagochtend gewekt door de schoonmaakwagen van het circuit hebben we nog collectief genoten van een ontbijt en een bak koffie waarna de grote karavaan met een prima gevoel aan de reis naar Nederland kon beginnen. (hier hebben we vernomen dat de truckers wel heel vroeg hun mandje hebben opgezocht naar dit zware weekend).

Mensen, bedrijven en teams die een ook dit keer weer een bijzondere bijdrage geleverd hebben aan dit prachtige weekend:

Shell Racing Academy Ralph Bohnhorst, organisationsleiter, boxenleiter und motorsportmann am beste
BMW team Schnitzer Frau Badura, Dieter Lamm onderdelen

De fans dit weekend
Alvin Kat
Rob Elskamp
Renate Elskamp
(het was gezellig, maar zuipen kunnen jullie niet)


En niet te vergeten mijn vaste crew

Senior voor het wederom prepareren van de winnende auto
Louise voor de flexibiliteit

Truus voor de prima geregelde PittBox de macaroni en het lekkere gemopper vooraf waarmee ik altijd
weer weet dat je voor 300% scherp bent voor de wedstrijd.

Aantal bezoekers vandaag: 1 - in totaal: 1932 vanaf 30 mei 2007